Friday, June 17, 2011

korek projek lama


hai kamu. ini khas untuk tontonan kamu, hannan sharina. ya. saia letak nama anda di sini. semoga gambar-gambar ini boleh memberi inspirasi kepada kamu untuk terus bersemangat mengharungi hidup sebagai pelajar architecture. yeah. sayang kamu dan yakin kamu boleh! be confident.


PROJECT 1
yang ini projek pertama (a), guna warna warni. tajuk projek ni design discovery.saiz a3
DESIGN DISCOVERY a


yang ini juga projek pertama, tapi (b). yang ni kena guna monochrome. atau polychrome. ikut suka. saiz a3.
DESIGN DISCOVERY b
 

PROJECT 2
yang ini pula dipanggil serial plane, dan konsep serial plane saia ialah "Symbiosis", diantara umang-umang dan buran. itu binatang jika mahu tahu, boleh cari google.
SERIAL PLANE


PROJECT 3
projek yang dipanggil tectonic model. diperbuat daripada kadbod yang berwarna-warni; merah, biru, kuning. maaf tidak ada gambar yang spesifik untuk projek ini, rujuk portfolio di bawah.


PROJECT 4
ini adalah projek terakhir dan membawa carry mark yang banyak. nama projek ialah voyage. kena buat space yang ada mood di dalamnya. nanti kamu akan ada precedent studies. maka berjalanlah kamu didalam kumpulan. seronok!

VOYAGE/MOOD MODEL



PORTFOLIO(S)
yang ini adalah portfolio dimana kesemua pelajar dikehendaki display segala kerja untuk dinilai di akhir semester. portfolio ada markah, 10%. kalau lecturer tak puas hati dgn markah, dia akan panggil student utk sesi soal jawab.ada yang kena represent projek. saat ni la yang paling ditakuti, but, relaks la. kena soal jawab dgn malaikat mungkar nakir lagi 1M kali ganda takut. hihi~

PORTFOLIO GC 2nd sem


PORTFOLIO ED



yeah, hopefully you will enjoy learning architecture :)

10 comments:

  1. Dear kakak aida.

    Touched. Serious. Thank you so much. It will help me a lot for sure. Really appreciate it. Rasa nak peluk-peluk cium-cium awak tahu ! Grrr. Terima Kasih :)

    ReplyDelete
  2. i actually terharu bila ada junior datang dan bertanyakan saya tentang archi ni. dan sekaligus menaikkan semangat nak belajar lagi untuk tunjukkan yang terbaik. ask anything, if i can answer, then i am willingly answer with pleasure. :)

    ReplyDelete
  3. terkebil kebil kagum dengan orang orang seni ni. :)

    ReplyDelete
  4. zoul. thanks :)

    itu cuma biasa sahaja. hee...but thanks again!

    ReplyDelete
  5. nih kalau kepala otak jer banyak berimaginasi tapi tak mampu nak aplikasikan dalam bentuk cool macam nih,memang aku termasuk dalam kategori 'orang-orang separa khayal'

    ReplyDelete
  6. hai abang ghost writer!

    thanks. actually this is something that i have to do as student. willingly or unwillingly. yeah. susah macam mana pun kena juga. abang pun hebat ape. tulisan gempak!

    ReplyDelete
  7. aq dlu pun berangan nk jd arkitek..tp kpala otak x cukup kongkrit ngan imaginasi..jd engineer sudah la..

    n those things really awesome..

    ReplyDelete
  8. xynophillious, kalau belajar engineering, kamu boleh cukup tidur. tidak pada saya. but engineering pun ok what? kalau tak kerana saya tak pandai maths, perhaps engineering is my first choice.

    ReplyDelete
  9. wow, aku suka architecture. emmm. naiss

    ReplyDelete