Saturday, May 7, 2011

projek tak seberapa

semalam aku baru je siap buat compilation untuk accreditation untuk kulliyyah of architecture uia. heh. tahu tak betapa malasnya semua orang nak buat benda tu sebabnya dah lah kacau waktu cuti untuk bermanja2 dengan diri dan family, pastu requirement gedik suruh scan drawing lak. bayangkan la kalau sekeping....

a1 scan sekeping rm20 = maknanya kalau aku ada 5 boards = rm100
a0 scan sekeping rm30 = maknanya kalau aku ada 3 boards = rm90
so, total up for both is rm190!!

gila hape nak perabis duit sampai rm190 semata-mata untuk scan??

haha. so aku pun telah bermalam selama 5 hari 4 malam di rumah kawan aku ni untuk buat benda accreditation ni bersama. aku just capture gambar je semua board tu...  takde lah buat sepanjang 5 hari pun... jalan2 je yang lebih :P

ada sorang blogger tu tanya aku, apesal tak upload gambar projek2 yang ada kat facebook ke, blog ke.. nak juga tgk2 kan...hari ni hajat anda tertunai ok. first time letak ni.

okay, ni lah board aku untuk first n second semester untuk tahun pertama aku kat uia...



yang ni adalah first sem punya. kena buat children playground. aku guna konsep jurrasic age. mase mula2 aku pun blank juga nak design playground ni sebab aku kena design playground depan masijd uia. -.-
lecturer kata aku kena fikir design yang tak terlalu menyerupai dinosaur sebab akan mengundang sensitiviti orang ramai tentang "ape?? dinosaur depan masjid??" something like that laa...

 heh. yang ni sem dua baru2 ni punya... memang menguji kesabaran lah buat benda ni. nampak je senang... aku kena buat sebuah vacation home kat paddy field, terletak di Kampung Sungai Haji Dorani, sebelah gagau ikan Haji Yatim tu... berkonsepkan recollection. ape maksud tu google lah. heh. [mood malas/benci accreditation] kalau nak tau, bace sendiri kat board tuh. hahahaha.

okay. lain kali ada yang menarik tentang projek2 akan aku upload dalam blog ni. berlabelkan arkitektur okay!

5 comments:

  1. wah. bakal arkitek ni
    semoga berjaya

    ReplyDelete
  2. sesama moslem adalah bersaudara,jngn putuskan tali silaturrahmi antara mereka yg tlah anda kenal..
    k assalaamu'alaikum

    ReplyDelete
  3. anak muridmu yg comelJune 15, 2011 at 7:13 PM

    hai awak. tahu tak tersembul bijik mata tengok lukisan tu ?

    *jap nak pasang mata balik*

    kenapa hebat sgt !!! grr.

    ReplyDelete
  4. wiii~~ dah sampai sini ye kamu.

    hihi. takdelah. biasa je tu. ramai lagi yang gempak2. siyes~

    ReplyDelete