Tuesday, May 1, 2012

mimpi petang

aku tidur kaw kaw hari ni. macam pesta tidur. lepas tu aku mimpi satu benda ni...

aku pergilah ke satu pejabat ni. ambien dalam pejabat tu, kau bayangkan semua perabot dia guna perabot IKEA. serba putih. serba ringkas. kemudian aku dan beberapa orang lain (unknown), diberi satu tugasan, kami kena buat pelan tapak (site plan) dalam masa lima minit. mana tak kecut perutnya. aku tak ada idea. tiba-tiba saja masa dah tamat. aku pun menyerah kalah. kemudian aku ditanya oleh seorang arkitek perempuan, gaya pemakaiannya agak muslimah (tapi tudung tak cukup labuh untuk menutupi dada), dan dia bersuara garang walaupun muka lembut habis macam Nora Elena. dah memang fetish aku suka pandang perempuan cantik, aku pun tenung muka dia lama-lama. dia tak faham kenapa aku kaku. lepas tu aku diminta menghulurkan kertas pelan tapak tu. aku bagi terketar-ketar. cuak bhai. sebab kertas tu tak ada apa-apa, cuma ada cebisan report culture yang terlebih print masa dekat office 4th dengan 5th year. merapu betul. aku terus kena marah sebab aku merapu. lepas tu kan, arkitek cun tu ajar aku buatkan pelan tapak tu. yang hairannya, macam mana bangunan dia dalam tu hampir sama macam pelan bumbung pasar aku. entah-entah dia boleh baca idea dalam fikiran aku. tak boleh jadi ni. lepas sesi konsultasi, aku pun melangkah keluar dari dalam pejabat dan aku dihidangkan keropok lekor terengganu. sedap whorr.

bangun tidur, aku rasa lapar gila sekarang ni. keropok lekor satu, Afiq Dinie!

sumber gambar

*aku teringat keropok lekor yang masa Afiq bawa pergi studio, belanja satu batch. pergh sedap gila. mengidam pulak.

1 comment: