Tuesday, November 8, 2011

sesi soal jawab sendirian.

jujurnya cakap sekarang aku rasa malas nak update blog.

memang kerja banyak, tapi sebenarnya itu bukanlah alasannya.

***

pernah tak kau rasa, bila kau buat sesuatu benda tu, sampai kau mual dan tak sanggup lagi nak tengok. pernah tak? aku selalu rasa macam tu. aku tak boleh stick pada satu benda dan taksub melakukannya sampai nak jadi gila. lagi-lagi kalau masa terhad.

bagi kau, yang mana penting; kesihatan atau hasil yang menakjubkan?

okaylah. itu je soalan pelik tiba-tiba. sekarang ni aku kuat rasa pening dan mual. macam nak muntah tiba-tiba. jangan fikir bukan-bukan. AMD. dan aku cukup makan. aku taknaklah asyik nak ada kebergantungan terhadap paracetamol. aku bukan suka makan ubat. vitamin b complex yang aku beli dulu tu pun tak habis-habis aku makan. ergh.

tamat pasal tu.

***

apakah perbezaan hari raya aidilfitri dan aidiladha?

mestilah ketara kan. tapi bagi kau lah kan, raya mana yang lebih menginsafkan? bagi aku, aidiladha kot. aidilfitri memang menginsafkan juga, itu pun sebab kita baru melalui ramadan. tapi kan cara sambutannya tak berapa menginsafkan, lebih-lebih lagi cara menyambut dekat malaysia ni. seringkali aku tengok bila aidilfitri, orang akan berbelanja mewah sakan, menunjuk-nunjuk, hiburan non-stop, lambakan makanan membazir. ini apa yang aku nampaklah realiti masyarakat kita. tapi bila aidiladha, kurang sedikit perkara-perkara macam tadi. kita akan diceritakan kisah korban, lepas tu buat korban akan disedekahkan, tak ada lambakan rancangan hiburan menyanyi melalak-lalak, lagi... dan boleh tengok rosmah dengan najib buat haji secara exclusive trip untuk tahun ni. lulz.


selamat hari raya aidiladha kepada semua umat Islam!

***

soalan lagi. kau mesti bosan kan dengan aku?

"As much as you ignore me, as much as I miss you 0:)" - ernie syafika

sebab tu kau ignore aku kan, sebab aku membosankan kau. tapi aku tak kisah pun sebab lagi kau ignore, lagi mahal perhubungan kita. lantaklah aku nak tafsir apa pun.

yelah. hari tu aku pergi mines. aku jalan seorang diri. macam tak ada hala tuju. dalam poket cuma ada sekeping not rm 5 dan sekeping not rm 1. rm 1 untuk tambang bas balik rumah. ikutkan hati memang aku nak withdraw duit dari teller, tapi malangnya, aku tak tahu kenapa cimb kat giant tu dah tutup. renovation kot. jadi aku pun biarkan saja poket kosong.

aku berjalan tanpa arah, tanpa duit. heh. tapi tiba-tiba hati aku terasa nak pergi tempat bowling.

kau tahu betapa aku gagahkan kaki pergi tempat tu?

kau mana tahu. aku text pun ada kau nak reply? kau mana kisah hatta aku jatuh gaung pun kau takkan percaya sampailah nanti kau nampak kubur aku yang bernisan nama aku, baru kau percaya kot.

oh ya. .cimb kat situ tutup sebab dah ada cawangan besar kat taming jaya.

***

dah lah. ini jelah coretan merapu kali ni. sekian.

No comments:

Post a Comment