Monday, October 10, 2011

sesungguhnya...

saya amat sibuk kebelakangan ini. tahukah anda credit hour saya mencecah 20.5 pada semester ini?
pada semester ini saya mahu berjimat agar saya dapat menguruskan badan sekaligus dapat memenuhi kehendak saya yang makin menggila.
semester ini saya mahu skor, saya mahu bila sampai third year nanti, saya akan dapat mencecah pointer dekan.
saya rasa sayu sejak saya melihat kakak-kakak dan abang-abang senior yang dah grad tempoh hari.
saya nak berjaya macam mereka. saya nak duduk seat depan.
saya nak bila saya grad nanti, mama, ayah, adik-adik, atuk dan semuanya akan datang. ketika itulah saya mahu buktikan yang saya bukan bermain-main ketika belajar.
saya nak balas jasa mereka.
justeru itu, saya perlu serius belajar. inilah tanggungjawab saya sekarang. maka apa yang menjadi hobi saya sekarang ini perlulah saya ketepikan dahulu demi tugas saya yang sebenarnya diamanahkan ini.

saya berdoa, semoga perjalanan hidup saya diberkati. tak kiralah apa jua yang saya buat, saya mahu keredhaanNya. itu paling penting.

No comments:

Post a Comment